piątek, 15 czerwca 2018

Zmora koszenia


Nie zamierzam ukrywać, że koszenie 1,5 metrowej trawy typu trzcina przeplecionej pokrzywą, arcydzięglem, dzikim chrzanem to moje ulubione zajęcie. Do tego koszenie to pół biedy, zebranie tego i wyniesienie na kompostową hałdę, to jest dopiero zabawa. 

Tak się cieszyłam rok temu, kiedy pojawiła się młoda para ludzi ze wsi gotowa wykonywać rozmaite prace ogrodowe u mnie. 

Od razu prace w Borkowie ruszyły z kopyta, bo co trzy pary rąk, to nie jedna ;-)

Niestety, coś się popsuło, rolnik został sam i raczej spędza czas inaczej. A ja znowu muszę robić wszystko sama, bo znalezienie pracownika do tego typu pracy, w dodatku na odległej wsi jest mało realne.

No to koszę. Powolutku, kawałek po kawałku od razu porządkując wszystko. Najpierw wycinam trawy i niechciane rośliny omijając te które mają zostać - moje i te od natury. Potem ręcznie docinam bliskie okolice tychże, a po zgrabieniu i usunięciu pokosu powtarzam koszenie, tak by wyrównać koszenie. 

Po trzech dniach z kosą i grabiami mam zrobione 3/4 działki i to tej, gdzie roślin najwięcej, a zatem chyba z górki. W ubiegłym roku nadal kosiłam w sierpniu ;-)

A Borków bez trawy, to nieco inny Borków 





Zanim zaczęłam kosić i sprzątać, sprzątać i kosić, zrobiłam parę zdjęć moim kwitnącym. Ostatnio, w środę 13 czerwca po 8 godzinach pracy nie dałam rady zrobić zdjęć. No i dobrze, bo był jeden chaber górski, a dzisiaj są dwa!


Gailardia chyba polubiła to miejsce, inaczej niż Perovskia - ta już padła. Basiu miałaś rację ;-) 


Rodgersja pierzasta kwitnie


Piękny chwast. Magdaleno, na pewno wiesz co to ;-)


Staw to raczej błotna kałuża. Lilie wodne - wodne? - nadal rosną wspaniale jakimś cudem




Kolorowo jak to u mnie - od liści. 

Kiedy kosząc, grabiąc patrzę na te moje łąki cieszy mnie właśnie ten ich kolorowy urok natury, żaby w kilku kolorach uciekające spod grabi, jaszczurki, naturalny hałas przyrody, szczególnie kukułki - ta jest nie do wytrzymania ;-)


Czas wracać do pracy za biurkiem. Na szczęście!

9 komentarzy:

  1. Oj tyle pracy! Teraz konieczny odpoczynek!
    A ta roślinka to chyba wiązówka błotna?
    Miłego weekendu! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I dziękuję za wklejenie mnie do obserwowanych :)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej! Pisałam Ci kiedyś żeś Siłaczka?
    Czytając, pośmiałam się trochę; chociażby z tego, że nie ma co się spieszyć z robieniem zdjęć, bo na drugi dzień może być wspanialsza okazja, z tej radości że sporo wykoszone jakbyś zapomniała, że trawa wciąż rośnie i z kukającej kukułki. Też mnie męczy. Gdyby jej kukanie nie było tak monotonne, to może byłabym w stanie je polubić.:P
    A Borków bardzo mi się podoba mimo braku półtorametrowych traw. ;) Nie wspomniałaś o kleszczach, są? Bo mnie na działce prześladują!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zapomniałam ;-) ale ja koszę dwa razy w roku i ten drugi pokos w tym upale będzie mniejszy. Kleszcze łażą po mnie jak głupie, ale się pilnuję i jak dotąd tylko jeden 'zalazł mi za skórę'. Końskie muchy są sto razy gorsze. I tak to już jest, coś za coś. Piękne wiejskie uroki, ale owad żre, a kukułka jak nakręcona non stop, nawet nocą.

      Pięknie masz w ogrodzie, masa tych róż, floksy już kwitną, rozwary, gailardie, mnóstwo kwiecia. Czy ten żółty pachnący wodospad to wiciokrzew?

      Usuń
  4. Róże przekwitły, na bieżąco sprzątam opadłe płatki. Jakieś niedobitki zostały z wyjątkiem okrywowych The Fairy.
    Krysiu, ten 'wodospad' to po prostu kwitnąca lipa, posadzona tuż przed moją działką jakieś 20 lat temu przez mojego męża. Rozwary jeszcze nie zakwitły, a ten niebieski kwiatek to dzwonek karpacki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;-) No widzisz jak ja się znam na roślinach ;-) U mnie na tarasie rozwary już kwitną, na zdjęciu bardzo podobny. Wiciokrzew zaostrzony kwitnie u mnie takim wodospadem bardzo podobnych kwiatów. To lipy teraz kwitną?

      Usuń
  5. Też jestem zdziwiona, że tak się pospieszyły. Pachną obłędnie! Niektóre już kończą kwitnienie. Kto wie, czy w sierpniu nie zawita nam jesień? :P

    OdpowiedzUsuń