niedziela, 4 sierpnia 2019

Jesiennie?


Mam wrażenie, że w naturze bliżej do jesieni. Rośliny jednak zmęczone upałem i suszą zaczynają odchodzić. Więcej teraz wycinania, niż pielenia, łąki suche, badylaste wyglądają coraz mniej ciekawie. Zwykle taki stan Borkowa to raczej był dopiero we wrześniu. Na szczęście są też rośliny, które niezmordowanie kwitną, a i nowe dochodzą. 

Tam gdzie liliowce przekwitły coraz więcej kolorowych oczek dzielżanów. Zachwycam się ich kształtem, kompozycją, kolorami, a to dopiero początek!


Krwawniki kwitną, a wkrótce będzie ich więcej, bo zamówiłam ich sporo i to w rozmaitych kolorach. Wypełnią się te puste miejsca ;-)


Zadziwia mnie tojeść orszelinowa. Posadziłam w czerwcu takie trzy malutkie sadzonki


 Teraz mam taki gąszcz :-)


I nadal kwitnie, pomimo suszy i jak widać przypalonych nieco dolnych listków.


 Staw to kałuża, ale lilie też zdają egzamin ze sztuki przetrwania ;-)


Cytuję za hodowcą: 'Nymphaea „Joey Tomocik” o bardzo dużych, jaskrawo żółtych kwiatach wyniesionych nawet do 10 cm ponad powierzchnię wody. Chyba najlepsza żółta. Liście zielone, nakrapiane brązem'.
 

Wszystko się zgadza, a wszystkie rośliny wodne mam z tego samego źródła i nigdy nie miałam z nimi kłopotu, czy braku zgodności kolorów, odmian. A to wcale nie jest takie oczywiste niestety, bo wiele moich zakupów roślinnych w rzeczywistości kończyło w kompoście.  

Zadziwiła mnie dąbrówka. Na Młocinach właściwie jej nie ma, a tu taki busz!


 Moje wiejskie zapłocie ;-) na pożegnanie.

 

2 komentarze:

  1. Dąbrówka po kwitnieniu na jakiś czas "marnieje", a potem robią się prześliczne jej kępy. Fajne te wodne lilie. ja mam takie maciupcie oczko, w tej chwili zaniedbane, ale nigdy w nim roślin nie miałam. To raczej poidło dla wszelakich ptaków i wiewiórek. Wiosną mieszkały w nim dwie żaby, teraz zniknęły. Może nasz ogrodowy zaskroniec się nimi posilił? W sumie też pozostało mi wyciąć suche łodygi, ale ostatnio mocno popadało i trochę suszę przegoniło. Ale masz rację, brzozy mają żółte listki, krzewy zasychają, idzie wczesna jesień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dąbrówkę od wielu lat w tym miejskim ogrodzie i nigdy tak pięknie się nie odrodziła. Tu, na wsi wszystko rośnie znacznie lepiej. Deszczu też sporo ostatnio, ale i tak żółto wokół. Właśnie brzozy liśćmi sypią, olsze też schną.
      Żab u mnie stada ;-)Kiedy idę nad stawem, skaczą mi spod nóg, jaszczurek wszelkich kolorów tez mnóstwo. Ta polna zwierzyna ma gdzie u mnie się chować, to i jest.
      Lilie wodne zacieniają staw, dzięki temu mam mniej wodnych chwastów, jak np. rogatka. Poza tym te ich kwiaty są niesamowite, a rosną w każdej kałuży ;-) Są niezwykle mało wymagające.

      Usuń